بینایی خبرداد؛
تابناک سمنان: امیر بینایی مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: نماد سازی ظرفیت‌های هر روستا، منجر به افزایش اشتغال‌های خانگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 18 April 2021

روستاهای گردشگری استان سمنان، میزبان مسافران نوروزی است+ تصاویر- اخبار  استانها تسنیم | Tasnim

 

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان از روستا‌ها به عنوان کانون‌های تولید استان سمنان نام برد و ابراز داشت: به منظور پیشبرد تخصصی‌تر کار‌ها و ایجاد مشاغل خانگی، باید بر توسعه روستا‌ها توجه ویژه شود.

نماد سازی در سطح ملی و بین المللی هر روستا با شناسایی ظرفیت ها و استخراج نماد

امیر بینایی گفت: در حاشیه این طرح می‌توان بر برگزاری جشنواره‌های مختلف، ایجاد بازارچه و صنایع تبدیلی تمرکز کرد.

بینایی افزود: به طور مثال، فلفل قرمز مرغوب در روستای فرومد شهرستان میامی کشت می‌شود به طوری که در ۲۰۰ هکتار زمین زیر کشت، سالانه ۶۰۰ تن فلفل قرمز عمل می‌آید و می‌تواند ۸۰ درصد نیاز کشور را تامین کند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان ادامه داد: ظرفیت تولیدی این روستا بیشتر از این است، اما اخیرا به دلیل بی اطلاعی کشاورزان منطقه از ارزش این محصول، توجه نکردن به سیستم آبیاری نوین کشاورزی و نبود بازار تضمینی، کشت فلفل قرمز در فرومد سیر نزولی یافته است.

وی همچنین گفت: باید با برطرف کردن مشکلات جاده مواصلاتی و ارتقای سیستم آبیاری نوین کشاورزی، کشاورزان را به سمت کشت تخصصی و عمده این محصول سوق داد و با جذب سرمایه و ایجاد کارخانه فرآوری و بسته بندی و با گسترش تولید محصولات مختلفی مثل سالسا و پودر کاری کسب و کار‌های خانگی رونق یابد و هرخانه یک مجموعه تولیدی شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار